کارگاه آموزشی "شیوه‌های استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی ابسکو"

۰۸ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۲۴۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۹۵۸
دومین کارگاه آموزشی از سلسله کارگاه­‌های آموزشی شیوه‌های استفاده از پایگاه‌­های اطلاعاتی ابسکو از سوی کتابخانه مرکزی در 28 اردیبهشت 1395 با حضور اعضای هیئت علمی، کارمندان اداری و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.
کارگاه آموزشی "شیوه‌های استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی ابسکو"

دومین کارگاه از سلسله کارگاه‌­های آموزشی شیوه های استفاده از  پایگاه­‌های ابسکو از سوی کتابخانه مرکزی در تاریخ 28/2/95 با حضور اساتید، تعدادی از همکاران و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در این دانشکده برگزار شد.

درپی نیاز سنجی کتابخانه مرکزی از دانشکده‌­ها برای آشنایی بیشتر با پایگاه‌­های داخلی و خارجی موجود بر وب‌سایت کتابخانه مرکزی، معرفی کلی پایگاه‌ها همچنین  کتابخانه دیجیتال و میز مرجع مجازی، توسط کارشناس مسئول بخس خدمات مرجع الکترونیکی کتابخانه مرکزی به عمل آمددر ادامه مدیر آموزشی نماینده ناشر ابسکو در ایران به معرفی مجموعه پایگاه‌­های ابسکو پرداخت.

 وی پس از معرفی تاریخ کلی این پایگاه آکادمیک جهان که در حوزه­های علوم انسانی نیز دارای هزاران ژورنال تمام متن می‌باشد، بر وجود منابعی همچون کتاب، ژورنال های تمام متن بازبینی شده، مقالات علمی، مونوگراف و ویدیو کنفرانس اشاره نمود و آنرا از بهترین منابع تحقیق برشمرد.

در ادامه مدرس کارگاه شیوه جستجوی ساده و پیشرفته را با ذکر مثال مرتبط از رشته های علوم اجتماعی تشریح نموده و از دانشجویان خواست  به شیوه عملی در این پایگاه سرچ نمایند.

 

 

در پایان کارگاه وی به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ داد.

 

کلید واژه ها: ابسکو کارگاه


نظر شما :