کسب رتبه نخست در هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران توسط کتابخانه دیجیتالی دانشگاه

۰۸ مهر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۲۵۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۷۲۶
کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب رتبه نخست از دیدگاه مردمی (کاربران) در هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران شد.
کسب رتبه نخست در هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران توسط کتابخانه دیجیتالی دانشگاه

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب رتبه نخست از دیدگاه مردمی (کاربران) در هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران شد. کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب رتبه نخست از دیدگاه مردمی (کاربران) در گروه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هشتمین جشنواره وب و موبایل ایران شد.

در این جشنواره که اختتامیه آن، در تاریخ 3 اسفند در سالن همایش کتابخانه ملی برگزارشد، حدود 14 هزار وب‌‌سایت و 4 هزار اپلیکیشن موبایل در 4 گروه وب و 13 گروه موبایل به رقابت پرداختند که کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی از دیدگاه مردمی در گروه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، به رتبه نخست در گروه خود دست یافت. جشنواره وب و موبایل ایران از معتبرترین جشنواره‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با هدف تشویق و توسعه تولید محتوا و خدمات منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود که وب‌سایت‌های شرکت کننده بر مبنای آراء مردمی و کارشناسان حوزه وب مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند. کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی، اولین تجربه کتابخانه دیجیتالی در سطح مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و نیز غنی‌ترین کتابخانه کشور در حوزه علوم انسانی به شمار می‌آید. بسیاری از استانداردهای بین‌المللی حوزه کتابخانه‌های دیجیتالی در آن پیاده‌سازی شده است. این کتابخانه دیجیتالی با بیش از 200 هزار منبع اطلاعاتی تمام‌متن نظیر کتاب‌های الکترونیکی عربی و انگلیسی، پایان‌نامه‌های دیجیتال فارسی، مواد سمعی و بصری، مقالات لاتین، طرح‌های پژوهشی، استانداردهای لاتین به صورت دیجیتالی در بیست و چهار ساعت شبانه روز و به صورت دسترسی از راه دور به ارائه خدمات پیوسته به کاربران به صورت مشاهده و دانلود می‌پردازد. همچنین اطلاعات کتابشناختی منابع چاپی را به صورت دیجیتالی و دسترسی از راه دور به منظور مشاهده اطلاعات کتابشناختی، درخواست امانت یا رزرو در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لیست وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر انتخاب شده در این جشنواره از طریق آدرس زیر قابل دسترسی است: 

http://www.iwmf.ir/winners/1394


نظر شما :