جلسه با نمایندۀ شرکت نالج‌ای (Knowledge E)

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۵۴۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۴۶
جلسۀ آشنایی با خدمات شرکت نالج‌ای (Knowledge E) و مذاکره در خصوص تهیۀ اشتراک برخی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی معتبر با حضور نمایندۀ این شرکت برگزار شد.
جلسه با نمایندۀ شرکت نالج‌ای (Knowledge E)

جلسۀ آشنایی با خدمات شرکت نالج‌ای (Knowledge E) با حضور خانم دکتر نظری مدیر توسعۀ تجارت شرکت نالج‌ای، آقای دکتر طاهری رئیس کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد و کارشناسان کتابخانه در محل کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد در روز سه‌شنبه 5 بهمن 1395 تشکیل شد. هدف از برگزاری این جلسه، آشنایی با خدمات شرکت ناولج‌ای و مذاکره در خصوص تهیۀ اشتراک برخی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی معتبر موردنیاز دانشگاه توسط این شرکت بود.

در ابتدای جلسه، خانم دکتر نظری به معرفی شرکت نالج‌ای‌ و شرکت پیشگامان دانش‌گستر فردا پرداختند و تأمین محتوا برای مراکز آموزش عالی از طریق ناشران مختلف را یکی از مهمترین اهداف شرکت پیشگامان دانش گستر فردا بیان کردند. ایشان در ادامه به خدمات متنوع این شرکت اشاره کردند که نقس مؤثری در تسریع بازیابی اطلاعات توسط کاربران را ایفا می‌کند. مدیر توسعۀ تجاری این شرکت از راه‌اندازی کتابخانۀ دیجیتالی نالج‌ای خبر دادند و اعلام کردند که این کتابخانه دیجیتالی با سیستم قابل اعتماد و مرسومی به نام OpenAthens یکپارچه می‌شود و می‌تواند با سایر سامانه‌های اطلاعاتی مراکز هم‌خوان شود و امکان جستجوی یکپارچه در منابع اطلاعاتی کتابخانه و پایگاه‌های اطلاعاتی را با یکبار ورود به سیستم مهیا می‌سازد؛ همچنین قابلیت سفارشی‌سازی کتابخانۀ دیجیتالی مذکور را بر اساس نیاز کاربر از ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن اعلام کردند. لیست الفبایی نشریات موجود، جستجوی انواع محتوا با یک رابط کاربری، دارا بودن فضای آموزشی، دارا بودن صفحۀ اخبار و رویدادها، امکان رصد کردن رفتار اطلاع‌یابی کاربران و میزان استفاده از منابع و خدمات کتابخانه را از سایر امکانات کتابخانۀ دیجیتالی نالج‌ای برشمردند. 

در ادامه، دکتر نظری توضیحاتی راجع به جامع‌ترین مجموعۀ روزنامه‌ها و مجلات با نام Press reader که توسط شرکت ناولج‌ای ارائه می‌شود، دادند و آمادگی این شرکت را جهت اضافه کردن مجلات دانشگاه علامه طباطبائی را به این پایگاه در قالب تفاهم‌نامه‌ای اعلام کردند. مدیر توسعۀ شرکت ناولج‌ای از اخذ نمایندگی فروش پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر بین‌المللی خبر دادند و تهیۀ اشتراک پایگاه‌های اطلاعاتی تیلور و فرانسیس (Taylor & Francis)، اشپرینگر (Springer) و جان وایلی (John Wiely) با قیمت مناسبی برای کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه پیشنهاد دادند. 

جلسۀ آشنایی با خدمات شرکت نالج‌ای جلسۀ آشنایی با بحث و بررسی امکانات مختلف کتابخانۀ دیجیتالی ناولج‌ای و خدمات قابل ارائه به کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد، بین نمایندۀ شرکت ناولج‌ای و رئیس و کارشناسان کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد و پاسخ به برخی ابهامات توسط دکتر نظری به پایان رسید؛ همچنین جلسۀ دیگری با حضور نمایندۀ فنی این شرکت به منظور بررسی خصوصیات فنی کتابخانۀ دیجیتالی ناولج‌ای و میزان اثربخشی آن برای کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد در روزهای آینده در محل کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: برگزاری جلسه با نمایندۀ شرکت نالج‌ای Knowledge E مریم نظری


نظر شما :