رونمایی از نسخۀ بتای پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)

۰۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۵۶۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۲۳۱
نسخۀ بتای پایگاه اطلاعات علمی ایران به نام «گنج» در راستای نهادینه‌سازی خدمات مدیریت اطلاعات علم و فناوری، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران آغاز به کار کرد.
رونمایی از نسخۀ بتای پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)

نسخۀ دوم پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج بتا)، دستاورد کاربرد فناوری اطلاعات در خدمات مدیریت اطلاعات علم و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) است که شامل منابع اطلاعاتی از جمله پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی است. پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دفاع شده در سال 1387 به صورت تمام‌متن و 20 صفحه اول پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دفاع شده از سال 1387 تا 1395 به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. این پایگاه، فراداده بیش از 85 هزار پایان‌نامه و رساله را در خود جای داده و دسترسی به متن کامل بیش از 11 هزار نمونه را در اختیار مراجع دانشگاهی قرار می دهد. 

گفتنی است پایگاه «گنج» در راستای اجرای آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت علوم تحت عنوان «ثبت و اشاعه پیشنهادها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها» افتتاح شده است و در حال حاضر، بیشترین داده‌های روزآمد گنج از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هاست. پیشینۀ خدمات ایرانداک به دهه 40 شمسی باز می‌گردد ولی از سال 1370 فعالیت‌های آن بر بستر شبکه و اینترنت و با تکیه بر فناوری اطلاعات، توسعه یافت. 

جهت دسترسی به این پایگاه اطلاعاتی، به بخش پایگاه‌های اطلاعاتی رایگان ملی وب‌سایت مراجعه نمائید.

کلید واژه ها: نسخۀ بتای پایگاه اطلاعات علمی ایران گنج پژوهشگاه علوم و فناوری ایران ایرانداک


نظر شما :