سامانۀ جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان (نما)

۰۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۷۹۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۸۲۲
سامانۀ جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان (نما) توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایران‌داک) رونمایی شد.
سامانۀ جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان (نما)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایران‌داک)، سامانۀ جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما) با هدف شناسایی، توصیف، و گزارش درست و روزآمد جایگاه کشور در شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری توسط دکتر احمدی، معاون پژوهش وزارت عتف در یکصد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

دکتر سیرروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در توضیح این سامانه گفت: «نما» ساختار و روش‌شناسی شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری را می‌گوید و امتیاز و رتبه ایران را در ابعاد گوناگون آنها گزارش می‌دهد. وی افزود: این شاخص‌ها در هفت گروه جایگاه پژوهشگران، جایگاه نشریه‌های علمی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها درنظام‌های موضوعی رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها، جایگاه ایران درنمایه‌های استنادی و جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری دسته‌بندی شده‌اند. دبیر کمیسیون تخصصی علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر تأکید کرد: مدیران، سیاست‌گذاران و پژوهشگران علم، فناوری، و نوآوری می‌توانند با «نما» به گزارش بیش از 70 شاخص جهانی دسترسی یابند و از آنها در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و پژوهش بهره برند. همچنین بهروز رسولی به معرفی خدمات سامانه نما پرداخت و گفت: بررسی روند چندساله، گزارش‌های سالانه، توصیف شاخص‌ها از خدمات این سامانه است.

کلید واژه ها: سامانۀ جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان نما پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ایان‌داک دانشگاه علامه طباطبائی کتابخانه مرکزی و مرکز


نظر شما :