برگزاری نشست "گزارشی از پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب" در فدراسیون روسیه"

۰۲ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۴۸۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۷۶
نشست "گزارشی از پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه" توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی برگزار شد.
برگزاری نشست "گزارشی از پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب" در فدراسیون روسیه"

نشست "گزارشی از پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه" توسط گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و انجمن علمی علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی در تاریخ 01 آبان 1396 در سالن آمفی تئاتر دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

در این نشست، آقای دکتر طاهری (رئیس محترم کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه) از 4 مورد سفر علمی که به روسیه داشتند، سخن گفتند و گزارش و تجارب سفرهای اول تا سوم و پیشینۀ ایدۀ ایجاد کتابخانۀ دیجیتالی توزیعی برای کاربران روس زبان را به صورت اجمالی برای حاضران بیان کردند. در ادامه ایشان با ارائۀ گزارش جامعی از سفر چهارم به کشور روسیه که در مردادماه سال جاری انجام شده بود، هدف از این سفر را ایجاد کتابخانۀ دیجیتالی توزیعی ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و میراث مکتوب در فدراسیون روسیه اعلام کردند.

هدف از اجرای پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی، اهمیت و ضرورت پروژه، رویکرد پروژه و شیوۀ مدیریت کتابخانۀ دیجیتالی، اقدامات انجام شده، ملزومات فناورانه، مدیریت حقوق مالکیت معنوی در پروژه، هزینه‌ها، چالش‌ها و موانع اجرای پروژه از دیگر مباحثی بودند که آقای دکتر طاهری در این گزارش به آن‌ها پرداختند. لازم به ذکر است پروژه یاد شده با مدیریت یک کنسرسیوم محتوایی متشکل از سازمان‌ها و موسسات علمی و پژوهشی کشور روسیه انجام خواهد شد که دانشگاه علامه طباطبائی، به عنوان تنها سازمان ایرانی، عضو هیئت مؤسس آن است.

در انتهای نشست ریاست محترم کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ گفتند. 

کلید واژه ها: گزارشی از پروژۀ کتابخانۀ دیجیتالی ایران‌شناسی اسلام‌شناسی و میراث مکتوب" در فدراسیون روسیه رضا ملکی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی رایزن فرهنگی ایر


نظر شما :