دسترسی آزمایشی به پایگاه‌ اطلاعاتی بریل (BRILL)

۰۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۳۵۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۳۶۷
دسترسی آزمایشی به پایگاه اطلاعاتی بریل (BRILL) توسط کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد فراهم شد.
دسترسی آزمایشی به پایگاه‌ اطلاعاتی بریل (BRILL)

در راستای افزایش و بهبود دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی اشتراک شده، کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه به عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود، دسترسی آزمایشی یک‌ماهه به بریل (BRILL) را از تاریخ 01 بهمن ماه 1396 الی 01 اسفندماه 1396 به منظور بررسی میزان استقبال و استفاده، برقرار کرده است.

بریل ناشری با تاریخ غنی و تمرکز بین‌المللی است که عمدۀ موضوعات آن در حوزه‌های علوم انسانی، اجتماعی و حقوق است. پیشینه انتشاراتی بریل به سال 1683 میلادی برمی‌گردد و سالیانه به طور متوسط 800 عنوان کتاب توسط این ناشر به چاپ می‌رسد که بیشتر آن‌ها در مجموعۀ الکترونیکی ناشر گرآوری می‌شود. علاوه بر آن بریل، ناشر 200 عنوان مجله است که در نمایه‌نامه‌های معتبر مانند اسکوپوس (Scoupus) و وب‌آوساینس (Web of Science) نمایه شده‌اند. دسترسی برقرار شده به این پایگاه اطلاعاتی شامل چهار اثر مرجع در حوزه علوم اسلامی (کتابشناسی پیوستۀ اسلامیکوس «Index Islamicus Online»، دایره‌المعارف پیوستۀ اسلامیکا «Encyclopaedia Islamica Online»، مطالعات قرآنی «Qurān Studies Online» و دایره‌‌المعارف اسلام  «Encyclopaedia of Islam Online»و ژورنال‌های سال 2017 موجود در این پایگاه است. تخصیص موضوعی حوزه‌های مرتبط با رشته های موجود در دانشگاه در نمودار زیر ترسیم شده است.

نمودار 1. تخصیص موضوعی حوزه‌های مرتبط پایگاه بریل با رشته‌های آموزشی دانشگاه

 جهت دسترسی به این مجموعه به بخش پایگاه‌های اطلاعاتی اشتراک شده بین‌المللی مراجعه نمائید. همچنین کاربران دانشگاه علامه طباطبائی می‌توانند با استفاده از سامانۀ وی‌‌پی‌اِن، خارج از محیط دانشگاه نیز به این مجموعه دسترسی داشته باشند.

کلید واژه ها: پایگاه های اطلاعاتی بین المللی اشتراک دسترسی ;jhfohki lv;cd lv;c hskhn nhkahi ughli xfhxfhmd مهذقشقغ.شفع.شز.هق شفع.شز.هق nhkahi ughli xfhxfhmd


نظر شما :