برگزاری مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی

۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۵۶۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۱۵
مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی

 

مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون پژوهشی دانشگاه، جمعی از اعضای هیئت علمی و کتابداران دانشگاه، از ساعت 9 الی 11 روز سه‌شنبه 6 آذر ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.

در ابتدای مراسم آقای دکتر سیدمهدی طاهری، رئیس محترم کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان و تبریک روز کتابدار، از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم و نیز تقدیر از تمامی کتابداران در هفته پژوهش خبر داد. آقای دکتر طاهری، در ادامه از نقش‌های جدید کتابداران از جمله کتابدار دستیار پزوهش در کتابخانه‌های دانشگاهی برخی از کشورها، برای جمع حاضر صحبت نمودند.

سخنران کلیدی این مراسم، آقای دکتر ابراهیم افشار زنجانی، استاد پیشکسوت رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی بودند. ایشان با بیان این‌که به فضای کتابخانه‌ها باید توجه ویژه‌ای داشت، از تمامی کتابداران درخواست کردند دو کتاب «شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها» و «مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران» را مطالعه نمایند و در محیط کار خود به‌کار گیرند. استاد بازنشسته علم اطلاعات و دانش‌شناسی، از فضای کتابخانه‌های دانشگاهی خارج از کشور سخن گفتند و نیز از تجارب کاری که در مدت تحصیل در کشور استرالیا داشتند به حاضران بیان نمودند. در ادامه، پرسش‌های مطرح شده از طرف کتابداران، توسط آقایان دکتر افشار و دکتر طاهری پاسخ داده شد.

سخنران بعدی مراسم بزرگداشت روز کتابدار، آقای دکترحمیدرضا علومی یزدی، معاون محترم پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بودند. ایشان نخست دربارۀ تبدیل کتابداران به پژوهشیاران دانشگاه، و نیز نقش بسیار مهم کتابداران در دانشگاه سخن گفتند. معاون پژوهشی دانشگاه بیان کردند، فضای کتابخانه‌ها باید مناسب‌سازی شود، در این مناسب‌سازی، امکانات فیزیکی کتابخانه‌ها بسیار مهم هستند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت. افزون بر این، در سویی دیگر خود کتابداران هستند که با سلایق و علایق خود، می‌توانند در مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها نقش ایفا کنند.

در ادامه، سرکارخانم دکتر میترا صمیعی مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی کتابخانه را یک نهاد اجتماعی معرفی کردند، و وظیفه و رسالت کتابخانه‌ها را بسیار مهم و اساسی دانستند. مدیرگروه محترم علم اطلاعات و دانش‌شناسی، پیشنهاداتی را برای کتابداران داشتند: از جمله آگاهی از علایق پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه، برخورداری از مهارت‌های پژوهشی، آشنایی با حداقل یکی از زبان‌های خارجی و ... .

مراسم بزرگداشت روز کتابدار با تجلیل از کتابداران برتر دانشگاه به پایان رسید. نام‌های کتابداران برتر دانشگاه عبارت بودند از: خانم فاطمه شفیعی‌زاده (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ علوم ارتباطات)، آقای سجاد کرمی (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ علوم اجتماعی)، خانم ملیحه قربانیان (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ اقتصاد)، خانم الهام پیرزاده (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی)، خانم مژگان مزرعه خطیری (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی)، خانم افسانه سلطان محمدی (کارشناس کتابخانۀ مؤسسۀ بیمۀ اکو)، آقای اصغر دولت‌آبادی(کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ مدیریت و حسابداری)، خانم افروز همراهی (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ تربیت بدنی)، خانم زهره کریمی (کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی)، خانم اکرم شیخ (کارشناس کتابخانه دانشکده علوم ریاضی و رایانه)، و آقایان محمدعلی زرگری و سعید اصغرزاده(کارشناس‌های کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد).


نظر شما :