رونمایی از درختواره مجموعه آثار علامه سیدمحمد حسین طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۷۳۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۳۷
از درختواره مجموعه آثار علامه سیدمحمد حسین طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه رونمایی شد.
رونمایی از درختواره مجموعه آثار علامه سیدمحمد حسین طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه

همزمان با برگزاری آیین سالانه‌ی « یادمان علامه سید محمد حسین طباطبائی: تشیع و مختصات فرهنگ شیعی» در سالروز درگذشت آن متفکر بزرگ، از درختواره مجموعه آثار علامه سیدمحمد حسین طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه رونمایی شد.

مجموعه آثار علامه طباطبائی در دو بخش شامل «آثار تدوین شده توسط علامه طباطبائی» و «آثار درباره علامه طباطبائی» است که برای هریک از آن‌ها پیشینه‌های فراداده‌ای مناسبی تهیه شده است. در میان منابع گردآوری شده در این مجموعه، منابعی وجود دارند که در هیچ محیط اطلاعاتی دسترس‌پذیر نبودند، و یا این‌که بسیار پراکنده منتشر شده بودند. از این‌رو، برخی از منابع حاضر، منحصر به فرد بوده، و فقط در کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه امکان دسترسی دارند. با انجام این فعالیت و ایجاد درختواره در کتابخانه دیجیتالی، منابع به صورت متمرکز در دسترس پژوهشگران هستند. شیوه‌های دسترسی به منابع موجود عبارتند از: نخست، از طریق جستجو و دیگر، از طریق درختواره. منابع در درختواره براساس نوع منبع تقسیم‌بندی شده‌اند و شامل کتاب، پایان‌نامه، مقاله، عکس و فیلم در سیستم کتابخانه دیجیتالی هستند.

علاوه بر منابع موجود در کتابخانه دیجیتالی، تمامی آثار فیزیکی علامه طباطبائی توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه تهیه شده و بخش خاصی در مخزن کتابخانه به این مجموعه اختصاص یافته است.


نظر شما :